COURRIEL’’ OUVERT A L’ATTENTION DE L’ARCHEVEQUE D’ANTANANARIVO, MGR ODON MARIE ARSENE RAZANAKOLONA

Nampidirin'i andria | 30 Apr, 2009


Très respecté Pasteur,

Moi qui vous écris ce courriel ouvert, suis parmi vos ouailles étant l’un de vos paroissiens. En même temps je suis aussi votre compatriote, étant originaire du beau pays du Betsileo. C’est pour ces deux raisons que je vous adresse ce courriel. J’ose dire que ma démarche n’est pas très catholique dans un sens, en effet, en tant que paroissien d’Andohalo et en tant que Betsileo j’aurai dû vous demander un entretien afin de vous adresser de vive voix ces quelques questions assorties de ces quelques remarques.

1. Je crois que vous acceptez d’être appelé ‘‘Pasteur’’ car Notre Seigneur Jésus Christ vous a oint pour exercer la fonction de ‘‘pâtre’’, autre vocable de la même famille que ‘‘Pasteur’’ car vous êtes oint pour paître le ‘‘Troupeau du Seigneur’’, comprenant tant les brebis qui se trouvent déjà rassemblées dans l’enclos (ce qu’est Notre Sainte Mère Eglise) que celles qui se trouvent encore à l’extérieur de l’enclos et qui attendent d’y être conduites. Si bien que votre devoir est immense et difficile mais vous avez accepté de l’exercer en toute âme et conscience, je voudrais dire en toute liberté, en d’autres termes votre sacerdoce (ou ministère) est à la fois lourd mis exaltant.

2. Or, c’est là que le bât blesse : Notre Seigneur Jésus Christ vous soutient sans faille dans l’exercice de votre ministère mais Il vous demande des ‘‘comptes’’, comme à nous autres simples ouailles d’ailleurs, toute proportion gardée, car à celui que Notre Seigneur a confié plus de responsabilités, Il lui exige plus de comptes à lui rendre !

Et c’est dans cette ligne que je vous adresse cette question : ‘‘Est-il vrai, Monseigneur, que, dans un passé récent, vous avez convoqué des personnalités notoires originaires des régions du Betsileo, et que vous leur avez clairement et directement dit qu’en tant que BEtsileo vous avez ras-le-bol de ces Merina et de ces Protestants, et que vous haïssez particulièrement le Président Marc Ravalomanana ?’’ Et vous avez demandé aux personnes présentes de se donner les mains pour combattre les Merina et les Protestants sous la bannière de la très Sainte Mère Eglise et sous le leadership d’un des nôtres, à savoir Monsieur le Maire d’Antananarivo Andry Rajoelina qui, bien qu’Merina, a l’excuse et le mérite d’être un fervent et irréprochable catholique, tout ceci sous la sainte bénédiction du Vatican et sous la bienveillance et le soutien non seulement politico-moral, mais aussi ‘‘matériel’’, de l’ancienne Mère Patrie. Cette réunion se serait tenue à l’Evêché d’Andohalo vers le dernier trimestre de 2008.
Alors j’ai enfin compris votre velléité et votre acharnement pour ‘‘faire capoter’’ l’arbitrage confié au F.F.K.M. lors des rencontres organisées à l’hôtel Le Hintsy. Pour ce faire vous avez été bien épaulé par Maître Jacques Sylla (un autre fervent et irréprochable catholique, pourtant à qui le Président Marc Ravalomanana a confié la direction de sa délégation). En effet l’absence du Président Marc Ravalomanana un certain jour, absence qui a mis hors de lui Monsieur Andry Rajoelina, a été l’œuvre de Maître Jacques Sylla qui a conseillé au Président Marc Ravalomanana, rentré d’une visite de Toamasina, de ne pas venir ‘‘à cause de l’insécurité’’ car la présence de trop d’individus sur les lieux a semblé inquiéter au plus haut point Maître Jacques Sylla. Et votre ‘‘coup d’éclat’’, laissant les téléspectateurs bien perplexes, lors d’une conférence de presse au cours de laquelle vous vous êtes apparu bien offusqué et avez menacé de se retirer de la direction de l’arbitrage car vous seriez soupçonné de parti pris et choqué par les brutalités commises par les éléments de l’EMMONAT sur d’ ‘‘innocents manifestants pacifiques qui ne veulent qu’exercer leur plus simple droit d’expression et de manifestation sur les voies et place publiques’’. Et vous connaissez la suite : l’EMMONAT s’est éclipsé, les partisans de Monsieur Andry Rajoelina, dirigés par les ministres de la HAT ont sévi et vous connaissez la suite…
Ainsi j’ai aussi compris qu’est-ce-qu’il est habile et diabolique le ‘‘piège’’ que vous-même, Monsieur Andry Rajoelina, l’intrépide CEMGAM Ndriarijaona André, le bouillant Commandant Andrianasoavina Charles, Chef de la fameuse Cellule d’Arrestation, le courageux Colonel Rakotonandrasana Noël, actuellement Ministre des Forces Armées de la H.A.T. et deux éminents Juristes à savoir Maître Jacques Sylla et le Sieur Norbert Lala Ratsirahonana (le fameux faiseur et défaiseur de Présidents de la République à Madagascar, faiseur et défaiseur de Pasteurs à la Paroisse Réformée d’Isotry Fitiavana), avez monté et tendu sciemment à l’endroit de votre homologue à la direction du F.F.K.M., non moins ‘‘Dirigeant d’Eglise’’, le Pasteur Président Lala Haja Rasendrhasina, le mardi 17 mars 2009 à l’Episcopat d’Antanimena. Voici ce qui s’est passé :

Vous avez téléphoné au Pasteur Président Lala Haja Rasendrahasina en tant que membre du Bureau National du F.F.K.M., de venir à treize heures (13 h) à l’Episcopat d’Antanimena suire à la convocation des représentants de la Communauté Internationale. Or, une fois qu’il fut arrivé à Antanimena vous lui avez dit que les représentants de la Communauté Internationale sont encore retenus à Iavoloha alors la réunion allait se tenir à quinze heures (15 h). Mais à 15 h, quel fut l’étonnement du Pasteur Président Lala Haja Rasendrahasina en y arrivant de constater la présence de toute une foule hétéroclite : des journalistes, des membres de l’opposition de toutes les tendances dont Monsieur Andry Rajoelina, de Monsieur Nobert Lala Ratsirahonana, des éléments du CAPSAT et des représentants de la Communauté Internationale. Et vous connaissez la suite : une belle pagaille provoquée par les militaires du CAPSAT qui allaient sciemment pointer de leurs fusils les membres de la Communauté Internationale, la sortie précipitée d’un Andry Rajoelina visiblement dépité et courroucé : il a observé un petit temps d’arrêt et a élevé ses yeux vers le balcon où des militaires armés de kalachnikovs se sont tenus et ont attendu des ordres. Monsieur Andry Rajoelina a adressé des signes bien significatifs aux militaires haut perchés : il a levé quatre doigts qu’il a agités, ce qui veut dire : ‘‘Pas les quatre Chefs d’Eglise du F.F.K.M.’’ puis il a levé son seul index, ce qui veut dire : ‘‘Un seul… celui que vous connaissez déjà’’, à savoir le Pasteur Président Lala Haja Rasendrahasina, celui que vous et vos partisans considérez comme le ‘‘lèche-botte de Marc Ravalomanana’’. Effectivement le Commandant Andrianasoavina Charles, Chef de la Cellule d’Arrestation de la H.A.T. a saisi le Pasteur Président Lala Haja Rasendrahasina par le revers de son costume, l’a traîné comme un vulgaire voyou sous la huée des militaires, des manifestants partisans de la H.A.T., le Colonel Rakotonandrasana Noël a eu une présence d’esprit et a demandé au Commandant Andrianasoavina Charles de respecter ce Raiamandreny qu’est le Pasteur Président Lala Haja Rasendrahasina. Et où étiez-vous pendant ce temps ? Vous étiez à l’Episcopat, les téléspéctateurs ont remarqué votre présence sur le balcon de l’Episcopat aux côtés du Président du KMF-CNOE et d’une Dame que nous croyons être Madame Madeleine Ramaholimohaso, une très fervente catholique, et vous avez laissé le Président Pasteur Lala Haja Rasendrahasina à la merci de ses bourreaux.

Et là, Monseigneur, je ne vous ai plus considéré comme un Pasteur de Notre Seigneur mais comme Judas Iscariote qui a livré sciemment son homologue (car le Pasteur Président Lala Haja Rasendrahasina n’est nullement votre frère, même ‘‘en Christ’’ mais votre pire ennemi) aux tortionnaires, vous qui êtes le maitre des lieux ! Enlevez votre masque, Monseigneur, vous avez enfin atteint votre objectif : ‘‘Terrasser et humilier publiquement dans les enceintes de l’Episcopat de la très Sainte Mère Eglise l’un des Chefs des Merina et des Protestants en la personne du Pasteur Président Lala Haja Rasendrahasina’’. Quel immense honneur pour nous les xxxxx catholiques ! Vous avez poussé le cynisme jusqu’à ne pas envoyer au siège de la F.J.K.M. au moment opportun la condamnation de cet acte infâme par le Bureau National du F.FK.M. et par l’E.C.A.R., et en le faisant vous n’avez nullement mentionné d’une manière explicite le nom du Pasteur Président Lala Haja Rasendrahasina.
Mais, Monseigneur, moi, Ralahivoavy Louis de Gonzague, natif de Fisakana, en tant que Chrétien avant d’être Catholique, en tant que Malgache (et fier de l’être) avant d’être Betsileo, et des milliers d’autres Raiamandreny, sœurs et frères au sein de la très Sainte Mère Eglise, ne vous suivons pas dans cet acte infâme indigne d’un Pasteur de votre rang ! Nous sommes solidaires des Chrétiens, tant Protestants que Catholiques qui se sont sentis blessés et ‘‘crucifiés’’ avec le Pasteur Président Lala Haja Rasendrahasina par vous-même, par vos corrompus militaires et par vos hommes de mains à savoir les membres de votre H.A.T. et nous sommes profondément convaincus que Notre Seigneur Jésus Christ était à nos côtés et l’est toujours devant l’humiliation que vous et vos amis et partisans avez perpétrée à l’endroit de l’Eglise Universelle.

Et à l’heure actuelle, devant la répression aveugle et brutale que ‘‘votre armée’’ fait subir quotidiennement aux ‘‘Légalistes’’ et aux ‘’pro-Ravalomanana’’ depuis plus d’une semaine, vous vous taisez et la verve de votre silence est éloquente car vous approuvez ces actes que vous devriez considérer comme la manifestation de la volonté divine ! Mais n’oubliez pas, Monseigneur, que la très Sainte Mère Eglise, cette fois-ci celle qui est vraiment ‘‘catholique’’ car ‘‘universelle’’ mais pas seulement la ‘‘Romaine’’, souffrant le Martyr à Madagascar, ira, d’ici peu, relever sa tête et se tenir debout devant vous et vos partisans, que ce soit dans les rues, sur les places publiques, devant vos tribunaux ou à la merci de vos tortionnaires et geôliers, pour rester fidèle à son Seigneur et digne de sa ‘‘Mission’’ !

Bien que n’étant pas Chrétien baptisé au sein de l’Eglise Réformée, pour terminer ce courriel, j’ose emprunter son devise bien connu SOLI DEO GLORIA, au lieu de celui de nos Pères Jésuites que vous devrez préférer, ADD VALOREM DEI GLORIAM.

RALAHIVOAVY Louis de Gonzague de Fisakana.

Fanambarana avy amin’ny vondrona Mpino Kristiana « HERIKO »

Nampidirin'i andria | 30 Apr, 2009
1

HEtsika ho an’ny Rariny Ijoroako amin’ny maha Kristiana Olom-pirenena

« Jehovah no HERIKO sy ampingako ; Izy no itokian’ny foko ka voavonjy aho »(Sal28,7)

Izahay Mpino Kristianina ivondronan’ny Mpitandrina sy Laïka maro avy amin’ny Fiangonana

samihafa dia mijoro am-pahasahiana hanohitra ny trangan-javatra rehetra mifanohitra amin’ny

sitrapon’Andriamanitra ; nefa iniana ajoro mba hiainana eto amin’ny firenentsika ankehitriny .

Tsy afaka ny hangina izahay amin’ny maha-Kristianina anay manoloana ny lainga sy fitaka, hita

miharihary ary manjaka hatraiza hatraiza eto amintsika ; tsy afaka ny hijery maso fotsiny izahay

mahita ny fandrobana , vono olona , fampihorohoroana ataona Miaramila sasany sy sivily.

Heverinay fa tsy azo atao ny hilaza ho « tsy miandany » manoloana ny zava-misy ankehitriny ,

satria rehefa marina dia marina ary rehefa tsy marina dia lainga ka tokony hotoherina. Ny

tenin’Andriamanitra no marina ary fahamarinana.

HOY IZY :

- « Aza mamono olona » (Eksodosy 20,13). Koa helohinay amin’ny herinay rehetra ny vono

moka ataon’ny miaramila sy sivily sasany , amin’ny vahoaka maneho ny heviny , indrindra

ireo niseho tamin’ny 28 Martsa sy ny 20 Aprily ary ny 23.24.25 Aprily 2009,na inona na

inona antony ary na iza na iza no mampanao izany .Ary manainga ny vahoaka Malagasy tsy

vaky volo izahay , hanohitra izany amin’ny heriny rehetra sy amin’ny fomba rehetra tsy

mifanohitra amin’ny Kolotsaina maha-Malagasy sy ny maha-Kristianina .

- « Aza mangalatra » (Eksodosy 20,15) Tsy ekena ny halatra bevava miseho eto amin’ny

firenena, na amin’ny endriny fandrobana fananan’olona , toy ny natao tamin’ireo orinasa

maro , ny natao tamin’ny Groupe Tiko ,ny CITIC ; ny Trading Center ; Samcowa Radio ;

Courts ,Jumbo Score sy ny maro hafa tsy àry ho voatanisa. Izany dia nohararaotin’ny

andiana miaramila ka nakany ny « anjarany » koa tany Andranomanelatra Antsirabe sy tany

amin’ny tanàna hafa .Ny halatra tsy azo adinoina indrindra dia ny HALATRA FAHEFANA

nataon’Andriamatoa Andry RAJOELINA , tamin’ny alalan’ny basy sy ireo miaramila

nampiasaina hanao izany. Koa ambaranay, amin’ny maha kristiana anay, fa tsy fanjakana

ara-dalana izao misy izao ary tsy mendrika hankatoavina ny mpitondra rehetra, mihevitra

ho tompon’andraikitra, ao anatin’izany. Koa mitaky ny hamerenana amin’izay

nandrombahana azy ny fahefanam-panjakana nangalarina izahay.

- « Aza mandainga ary aza mety ho vavolombelona mandainga hanameloka ny namanao »(Eksodosy 20,16) . Izahay dia manainga ny Malagasy rehetra, indrindra ny kristiana mba

hijoro hilaza ny marina ary hahay hamakafaka sy handinika izay vaovao rehetra fa tsy

hihinana am-bolony.Betsaka ny lainga afafy ka toa zary rivotra iainana sy hanazarana ny

olona any anaty fiaraha-monina. Anisan’ny lainga marivo tototra, ohatra , ny ambaran’ireo

mitonona ho Mpitondra hoe: « tsy ny miaramila no nitifitra fa izy samy izy no

nifampitifitra » (tamin’ ny tifitra natao tamin’ireo olona nilahatra avy any Ambohijatovo,

teny Anosy). Andriamanitra mahita , ny olona rahateo koa nomeny maso hijery ka nahita

sy niaina ny habibiana nataon’ireo miaramila nitifitra ny vahoaka tsy nisy indrafo, tamin’ny

bala mahafaty ary bala fampiasan’ny miaramila. Miantso ireo Mpiasa ao amin’ny RNM sy

TVM izahay , amin’ny maha-Raiamandreny mpanabe anay, mba tsy hamafy lainga amin’ny

vahoaka ; tsy hanafina ny vaovao marina tokony ho fantatry ny vahoaka ,na hanaiky ho

teriterena hanao izany . Mijoroa amin’ny maha-Kristianina anareo! Mijoroa amin’ny maha-

Malagasy tia tanindrazana anareo . Ianareo efa nilaza rahateo fa hiasa amin’ny maha

2

matihanina anareo ; kanefa mbola lainga hatrany no ekenareo ampitaina amin’ny

fampielezam-baovaom-panjakana.

- « Fa ny fitiavam-bola no fototry ny ratsy rehetra, koa ny sasany izay fatra-pitady izany diaefa voavily niala tamin'ny finoana.» (1Tim 6,10). Fantatra fa io « fitiavam-bola » io no

anisan’ny loharano nahatonga izao korontana rehetra eto amin’ny firenana izao. Nanomboka

tamin’ny fividianana ny mponina ambany toerana izany ary tafapaka hatrany amin’ny

manam-boninahitra ambony teo amin’ny tafika. Aoka tsy ho ny vola no atao andriamanitra

hivavahana sy hamadihana tanindrazana, ka rehefa misy manome vola dia vonoina ny

feon’ny fieritreretana. Na dia hamonoana ny mpiray firenena aza dia tanterahina noho io

vola io.

NOHO IZANY :

- Manainga ny Malagasy izahay, indrindra ny kristiana, mba tsy hankato ary tsy hanaiky ny

fijoroan’ny fanjakana toy izany eto amin’ny tanintsika. Anisan’ireny ity HAT ity sy ny

rafitra rehetra ajorony. Marihinay fa tsy mifanitsy ary tsy manamarina velively ny

voalazan’ny Soratra Masina, ao amin’ny
Rom 13,1.2 , io milaza azy ho fahefam-panjakana

mijoro io, satria tsy mpitondra izy ireo , fa nangalatra fahefana. Tianay ny hampahatsiahy

sy hampahafantatra ny vahoaka mbola misalasala fa tsy fangalatra na faka an-keriny ny

fanjakana. An’Andriamanitra izany ary ny Mpitondra apetraka eo , araka ny lalampanorenanan’ny

firenena, no misolotena Azy amin’ny fitondrana.. Koa izay mandroba

fahefana dia mpandroba an’Andriamanitra. Diso isika kristiana raha milaza ny fahefana toy

izany ho « avy amin’Andriamanitra » na ho « araka ny sitrapon’ Andriamanitra ». Tsia !

Miteny ratsy an’Andriamanitra izany ka atao hoe « Blasfemia » ! Andriamanitra tsy mba

maniraka olona hangalatra na hanao barofo. Ny tantaram-pirenena voalaza ao amin’ny

Baiboly dia mampiharihary mazava amintsika fa ny tao amin’ny firenena Avaratra izay

nanjakan’ny fanompoan-tsampy ihany sy tany amin’ny firenena jentilisa no nahitana

fanonganam-panjakana na fakana fahefana amin’ny herin’ny tafika. Ny mpanongana

tamin’ireny rehetra ireny dia nambara ho mpiodina sy mpioko avokoa, ary mioko amin’ny

« olom-boahosotr’ Andriamanitra ». Ny fanjakan’i Joda izay niankina tamin’ny Tompo kosa

dia tsy nahitana velively izany fanonganam-panjakana izany.

- Lavinay, fa tena tsy izy satria mifanohitra amin’ny Soratra Masina ny fampiasana ny

fanompoana maha Mpiandry na maha Mpitondra fivavahana, hanaovana zavatra mifanohitra

amin’ny fahamasinana. Anisan’ireny, ohatra, ny fivavahana sy asam-pifohazana natao

mialoha ny hamakiana ny tranon’ny Ministera. Mifanohitra amin’ny sitrapon’Andriamanitra

izany : Mivavaka sy mangataka ny Fanahy Masina sady mamaky trano sy mandroba.

Blasfemia koa no hisokajiana izany ara-tSoratra Masina !

- Ambaranay fa fihoaram-pefy tanteraka no nataon’ny Tafika , tamin’ny niandaniany arapolitika,

ka nampiasana basy aman-tafondro , nakana fahefana sy ampihorohoroana ireo izay

tsy mitovy hevitra amin’ny HAT. Mahameloka eo anatrehan’ny tany sy ny lanitra ny

nataon’ireo vondrona miaramila sy zandary nampiasa herisetra, tsy nisy hena-maso kely

akory, tamin’ny Mpitondra Fiangonana. Ambaranay etoana ny fanamelohana sy tsy

fanekenay izany , ka entaninay ny mpiray tanindrazana mba hanohitra izany ampahendrena.

Tofoka sy leo amin’ny Tafika ny vahoaka maro an’isa ankehitriny, ary

manomboka tsy manome hasiny ireo nambara fa «tandroka aron’ny vozona » intsony, noho

ny nataon’ny sasany tamin’izy ireo. Ny tafika manontolo mihitsy novoahoso-potaka sy

ataon’ny olona an-kitapo iray ankehitriny, ary ahiana hovingavingain’ny olona, satria ny

« hitsikitsika natao hivavahana indray no lasa nipaoka ny zanak’akoho ».

- Mitaky ny hanajana marina ny Demokrasia izahay , koa toherinay ny fanampenam-bava

ataon’ny HAT, miseho isanandro amin’ny fikatsahana hanao ampihimamba ny filazam3

baovao, ahazoana manapariaka ny lainga hampiorenana ny Fitondrana tsy marina. Izany no

antony anirahana miaramila hisotasota sy hanakatona ny Radio Fahazavana sy ny Radio

Mada. Marihina fa tsy nahazoana fampitandremana mialoha na misy taratasy milaza

alalana hanakatonana akory ireny. Tsy izay rahateo moa no natao fa tena fandrobana tsotra,

ary efa ho in-telo izao no nisian’izany, manginy fotsiny ny fampihorohoana ny Mpanao

Gazety sy ny Mpiasan’ny Radio. Misy ny voatery mitsoaka noho ny fifofoana ny

ainy.Toherinay, torak’izany koa, ny fananganana ireo Sampan-draharaha mpisambotra

(Cellule d’arrêstation) sy ny CNME (Commission Nationale Mixte d’Enquête) eny

Ambohibao.Tena sangy mihoatra ny loha tanteraka izany ary tsy misy Kristianina na

Malagasy hanaiky ny toy izany afa-tsy izay efa nanao varo-maty ny maha-Kristianina azy ,

ka nivarotra izany tamin’ny « rain’ny lainga ».

- Miantso anao koa izahay, Andriamatoa Odon Marie Arsène RAZANAKOLONA,

Arsevekan’ Antananarivo , hampiseho tahaka ny fihetsikao teo aloha , ka hijoroanao amin’

ny maha-tena Raiamandreny sy ny maha-Kristianina ; tsy hanavaka na hijery tany « avo

avaratra », ka hanao “maty mampalahelo” sy ny “maty tsy maninona”satria tsy mitovy

hevitra aminao . Tafintohina ny Kristianina maro, momba ny fihetsikao ary na dia ny FFKM

aza dia eo am-baravaran’ny faharavana izao ; fahatafintohinana koa no nanjo ny kristiana

maro teo am-pahitana ny raki-tsary nampiseho ny endrikao miramirana sy faly ; nefa teo

ambany masonao no nisamborana sy nanaovana herisetra tamin’ny Filohan’ny FJKM. Tsy

nanao na inona na inona ianao satria tsy mitovy finoana aminao sady tsy mitovy hevitra sy

firehana aminao no voa, na dia mpiara-miasa sy mpiara-manompo ao amin’ny Fiangonana

aza. Izany rehetra dia tantara tsy mbola nisy sy niseho teo amin’ny tantaram-piangonana sy

ny firenena , raha tsy tamin’izao andro naha-Filohan’ny FFKM anao sy nandraisanao ny

andraikitra maha Arsevekan’ Antananarivo anao izao .

« Feno ny kapoaka » ankehitriny , ka tsy raisinay ho raharaha politika intsony izao miseho izao fa

tena famadihan-tanindrazana , fametavetana ny fahamasinan’ny Fiangonana , fanimbazimbana ny

maha-Malagasy , koa manainga ny Fiangonana kristiana sy ny Mpitondra Fivavahana rehetra ao

aminy, mba hijoro miaraka aminay ho vavolombelon’ny fahamarinana , tsy hanaiky lembenana na

hihatra aman’aina aza . Ny tena Kristianina dia « Tsy mifaly amin’ny tsy fahamarinana fa miaramifaly

amin’ny fahamarinana kosa » (1Kor 13,6), sady manahaka an’ Andriamanitra Rain’i Jesoa

Kristy, ka « tia fahamarinana sy rariny » mba ho heniky ny famindrampon’ny Tompo ny tany sy ny

firenena (Sal 33,5).

« Koa satria fantatrareo rahateo izany, ry malala, dia tandremo fandrao ho voataonan’ny

fahadisoan’ny ratsy fanahy ianareo ka ho lavo hiala amin’izay iorenanareo ; fa mitomboa amin’ny

fahasoavana sy ny fahalalana an’i Jesoa Kristy, Tompontsika sy Mpamonjy. » (2 Pet 3,17.18)

Ho an’ Andriamanitra ny voninahitra fa ny FIADANANA ho ety an-tany !

Natao teto Antananarivo , androany faha 28 Aprily 2009

Ny « HERIKO »